søndag den 5. august 2012

Ugens træning


Først og fremmest gik sidste weekends double-marathon over al forventning. Begge løb blev gennemført i nogenlunde samme tid. – Oveni købet 40 sekunder hurtigere på andendagen. Det har givet en del træthed i benene i denne uge, men rent mentalt var det vigtigt for mig at kunne løbe så langt med trætte ben. Så jeg mener det var en god investering. Oveni den umiddelbare udfordring med to løb i streg var det også utroligt varmt begge dage. Fredag var der høj sol og ingen vind så det var totalt umuligt at få drukket nok undervejs. Derfor var jeg ikke perfekt hydreret til starten på lørdagens løb. Det gjorde dog at jeg havde mit fokus rettet mod at få drukket nok, og det hjalp mig meget. Lørdag startede nemlig med at være knap så varm, til gengæld var det ekstremt lummert og varmen kom snigende, hvilket gjorde at selv nogle af de rigtigt garvede fik problemer og en enkelt til og med måtte smide håndklædet i ringen pga. væskemangel.

Som sagt betød de to løb at jeg har været godt brugt i denne uge, og alt hvad der har mindet om intervalløb og tempoløb har været strøget af plakaten. Den har derfor udelukkende stået på rolige løb af relativt kort varighed. Først lørdag havde jeg lidt overskud i benene til at løbe med lidt tempo på. Jeg overvandt dog fristelsen om at løbe igennem og tog den helt med ro, og nød følelsen af at have mere at skyde med.

Næste uge fortsætter nedtrapningen mod NordVest100km der snart er rigtigt tæt på! Jeg glæder mig rigtigt meget og føler mig både fysisk og mentalt klar til den store udfordring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar