fredag den 22. marts 2013

Marathon er bare skønt


Ideen om at skrive blogindlæg hver dag frem imod den 6. april har jeg måttet skyde en hvid pil efter. Der kommer altid et eller andet i vejen. Denne gang var det internat skoleophold. Så her kommer lige en opsamling af de seneste 3 dage. I onsdags havde jeg vanen tro en skøn dag i Næstved med maraton blandt nogen af de rigtigt rutinerede løbere. Det var mit andet Fredskov marathon i år, og rammerne har været de samme begge gange. Begge gange har det sneet hele vejen, og i onsdags var der til og med lidt blæsevejr til at gøre udfordringen lidt større. Det gik dog over al forventning på trods af at jeg kun havde to hviledage siden Sydkystmaraton i søndags. Jeg fik løbet turen i et jævnt tempo uden at føle mig nævneværdigt presset, så det er bestemt fremskridt siden søndag! Efterfølgende har mit højre ben dog brokket sig lidt (jeg kører jo lige på kanten af det fornuftige træningsmæssigt). Det er jeg dog opmærksom på til løbet i Værløse i morgen og tager den helt med ro. Det er ene og alene træningsture, og hvis jeg mærker det mindste problem stopper jeg, og glæder mig over de kilometer det trods alt er blevet. Når det så er sagt er det bestemt min hensigt at gennemføre, og måske også liiige tage et til maraton på næste onsdag, som sidste lange træningspas inden turen går til Bornholm. J

Onsdagens medalje, min 4. fra Fredskov marathon. Der skulle meget gerne samles mange flere ind fra det skønne løb!
For lige at få dagens og gårsdagens træning med kan det kort siges at jeg ikke har løbet en meter, og at vi i øvrigt fik en rigtigt udmærket rødvin til oksestegen i går aftes! J





Ingen kommentarer:

Send en kommentar