torsdag den 28. marts 2013

Fra nu af er det bare med at slappe af.


Endeligt fandt jeg lidt overskud til at komme til tasterne!

De sidste ugers hårde træning har taget hårdt på overskuddet og noget af det første der falder fra, har jeg erfaret, er overskuddet til at skrive på blogge. Det irritere mig helt vildt, for det er netop når overskuddet ikke er til stede at mange tanker opstår og hvor refleksionen over disse gør at man kommer ud på den anden side styrket og klar til kamp. Der har været meget jeg gerne ville skrive om, men alle de tanker må vente til overskuddet kommer tilbage og en god anledning byder sig. Derfor bliver dagens indlæg fra nu af blot et kort oprids af de seneste dages træning og en lille plan for det sidste af denne uges træning.

Sidste uges træningsprogram endte jeg med at overholde rimeligt slavisk, med undtagelse af søndagens lille luntetur. Lørdagens maraton i Værløse endte med at blive en oplevelse jeg meget sent glemmer. Det var noget af det hårdeste jeg har oplevet til dato, og vil blive husket for den hårdtpakkede sne på hele ruten, der var med til at dræne al kraft ud af benene. Den væsentligste faktor der gjorde at det blev så urimeligt hårdt var dog at det var kulminationen på to uger med ca. 20 timers træning og en mangedobling af min træningsindsats i det seneste halve år.

I denne uge ser programmet således ud:

Mandag: Fri

Tirsdag: 1 times løb i Dyrehaven

Onsdag: Fredskov maraton (badminton om aftenen)

Torsdag: Fri

Fredag: Fri

Lørdag: 1 times løb i Dyrehaven

Søndag: 1½ times løb i Dyrehaven

Som den kvikke læser sikkert har registreret er den hårdeste del af ugens træning allerede overstået. Altså har jeg løbet Fredskov maraton, og det gik rigtigt fint. Da det var den sidste lange tur inden Bornholm gav jeg den lidt mere gas end jeg normalt gør på en træningstur. Det resulterede i det første maraton på under 4 timer siden 2. september sidste år. Det er som bekendt ikke noget jeg normalt ligger det store i. Men nu hvor jeg er i en slags genoptræningsfase er det et punkt der er med til at forbedre motivationen frem imod fortsat at forbedre mig.

Medaljer fra de to seneste løb.
Så fra nu af bliver der kun tale om små hyggeture inden løbet på næste lørdag. Og jeg håber at jeg når at blive rigtig rastløs og utålmodig inden da. Det plejer at være et godt tegn. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar