søndag den 24. juni 2012

Hård træningsuge samt uløste mordgåder


Denne uge blev en træningsuge med både god intensitet og mange timers træning. Kroppen har været godt presset og morgendagens hviledag passer mig fint.

Tirsdag blev det til 1½ times intervaller i Dyrehaven. Efter Alpine walk lørdagen forinden var benene stadigvæk ømme, men jeg pressede den så meget som jeg mente var forsvareligt. Jeg løb mig altså ikke helt ud, men havde fokus på de efterfølgende dages træningspas.

Onsdag blev det til 2 timers roligt løb, også i skoven ligeledes i et lidt forsigtigt tempo.

Torsdag stod den på 1½ times bakkeintervaller hvor baglår og lægge endnu engang kom på hårdt arbejde!

Lørdag var ugens træningsmæssige højdepunkt hvor den stod på tre timers løb hvor tempoet gradvist skulle sættes op, afsluttende med spurt de sidste par kilometer. Det endte dog ikke med at tempoet blev særligt meget højere hen ad vejen, i stedet steg pulsen gradvis. Det ser jeg som et tegn på at kroppen er ved at være slidt ned efter en hård uges træning. På den måde blev de sidste 1½ time rent overlevelse og fokus blev holdt på at holde tempoet oppe. Det lykkedes og efter sådan et træningspas er jeg glad for bare at have gennemført det. Nogle dage flyver man igennem, andre dage skal man virkeligt grave dybt i sig selv. Sådan er det.

Det der med at løbe med musik i ørene har aldrig rigtigt bidt på mig. Både når jeg skal løbe langt og når jeg skal løbe intervalløb bliver jeg forstyrret af det. I stedet har jeg i denne uge forsøgt mig med lydbøger. Og det kunne jeg nok nemmere blive bidt af. Ganske vist ryger der nogle pointer, men når jeg kan nå at høre en hel bog på tre dage så får jeg trods alt mere med end hvis jeg skal læse en alm bog, hvilket nemt kan tage tre måneder. Så i denne uge har jeg fået hørt en hel krimi og halvdelen af biografien om fodboldspilleren Lars Elstrup. Så det er ikke værst! Og når nu at de bare ligger på DRs hjemmeside og koster gratis så skal de da rives ned fra hylden.

Lige straks er jeg på vej ud af døren for at løbe ugens sidste træningspas - 1 times roligt løb. Det passer mig faktisk fint, for så kan jeg få løbet lidt af gårsdagens alkohol og rigelige mængder mad ud af kroppen. Det var jo Skt. Hans og dermed min føs’dag der blev fejret med det meste af familien, så det var dejligt! Men efter sådan en omgang trænger kroppen til at blive brugt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar