mandag den 4. juni 2012

Oslocruise = Dårlig træning


Som den optimist jeg forsøger at være, tænkte jeg at en stille og rolig tur til Oslo var lige hvad min krop havde brug for ovenpå en meget hård træningsperiode. Bare slappe af, spise lidt god mad og hygge med familien. Jeg havde været optimist og taget træningstøj med så der kunne løbes en times tid i Oslo… Jeg havde ikke lige taget højde for at det jo var meget hyggeligt om aftenen. Derfor: meget mad, meget vin, lidt søvn og en solid dehydrering. Alligevel fik min søster sparket mig af sted og vi kunne jo godt lige smutte op om Den Norske Opera der lå lige rundt om hjørnet. Det gik også fint at komme derover, men derefter blev jeg hurtigt sat på plads! Kramper i begge underben og solid blodsmag i munden gjorde det til en kort fornøjelse! Så der blev humpet tilbage til skuden og så indtaget rigeligt med vand!

I går stod den på to timers løb, og en lille smule klogere løb jeg i skoven efter at  være tanket godt op med væske, og en helt fyldt vandblære i tasken. Alligevel endte det med at blive vildt hårdt! Der skulle løbes i bakker og det blev der sandeligt! Jeg havde slappet af hele weekenden så derfor mente jeg at jeg havde brug for at blive slidt helt ned. Og den slags er jeg virkeligt mand for: små 25km i skovbund, på grussti, på ridesti og hvad jeg ellers kunne finde af udfordrende underlag blev testet, og da jeg kom hjem var der vist ikke meget tilbage af mig!

I dag har der så været ro på da der jo skal løbes i Skodsborg i morgen. Denne gang har jeg lovet mig selv højt og helligt at det virkeligt skal foregå i et roligt tempo, for hvis jeg ikke kan det bliver jeg fuldstændigt tværet ud på lørdag til 6timers løbet i Holte!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar