tirsdag den 12. juni 2012

Ultraløb før, under OG efter


For nogen tid siden hørte jeg et interview med en kvindelig ekstremløber der sagde at man ikke skulle foretage sig drastiske ting i tiden efter et ekstremløb, fordi man mentalt har været så meget igennem at man ikke er helt ligevægtig. Nu var jeg ganske vist kun i gang i 6 timer i lørdags, men jeg kan dog godt genkende den ovennævnte følelse. Jeg endte med at tage mig en fridag i dag for lige at synke oplevelsen og give tankerne lidt rum. Der har ikke rigtigt været tid til det efter løbet, hvilket har manifesteret sig i en følelse der nok bedst kan forklares som en slags rastløshed.
Så i dag har jeg slappet af, sovet adskillige formiddags/middagslure og læst en god bog. – Super hyggeligt.

Heldigvis har jeg et træningsprogram der bød på en times bakkeintervaller i dag. Ellers var jeg nok sunket helt ned imellem puderne i sofaen! Det blev eksekveret i Ulvedalene og det var rart at mærke at kroppen var på toppen igen. Jeg kunne naturligvis godt mærke at jeg lige har løbet i 6 timer, men alt andet ville vel også være underligt. Men jeg synes selv jeg fik løbet rimeligt igennem i bakkerne, og jeg oplevede slet ikke noget problem med baglåret. Dette bekræfter mig i at lørdagens smerte i baglåret skyldes udstyret.

I morgen står den på 1 times hyggeløb med indlagt gang for ikke at presse citronen, og så er det bare med at bygge stille og roligt på, så jeg kommer op på den sædvanlige træningsmængde igen indenfor den næste uges tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar