mandag den 14. maj 2012

Nye sko og weekendtræning


Efter en hviledag fredag var jeg rigtigt frisk til en god lang tur lørdag formiddag. Noget andet der kunne sende min motivation i vejret var at mine nye trailløbesko var kommet med posten. Og selvom træningspasset var sat til 2½ times løb var jeg ikke et øjeblik i tvivl om at de skulle bruges med det samme. Jeg havde prøvet dem efter en tur i mine andre trailsko, der sidder temmelig stramt om foden og føles mere i retning af en fodboldstøvle. Så kontrasten var tydelig da de nye er meget mere rummelige i forfoden og føles mere som en god, blød hverdagssko. Det er rigtigt fedt at have to så forskellige par sko til trailløb. ”Fodboldstøvleskoene” fra Salomon skal helt klart bruges til de kortere ture på op til 1½ time – især intervaller. Mens Inov-8-skoene bliver til de lange ture, og derved også med stor sandsynlighed bliver raceskoen til NordVest100km.

For at komme tilbage til lørdagstræningen, så var vejret rigtigt dejligt. Det blæste lidt men bortset fra det var det skønt. Jeg satte straks snuden mod Dyrehaven og det blev en skøn tur der, hvor jeg tog den helt med ro og bevist undgik at kigge på pulsuret for bare at løbe på fornemmelsen. Jeg droppede at indtage energi på turen bortset fra energidrik, for at træne kroppen i fedtforbrænding. Den udfordring som det kunne give udeblev dog, for jeg havde stort overskud hele vejen igennem. – Helt igennem dejlig og hyggelig tur!

Søndag blev det til en times løb, hvoraf ca. 40 minutter blev løbet med min seje kone Ditte der fik sat pr med 6 km løb. Super sejt! Resten af turen blev løbet stille og roligt langs Øresund. Denne tur rundede en weekend med næsten 40 km i nye sko af. Og jeg fik kun en lille ubetydelig vabel. Det lover godt med de nye sko!

Denne uge byder på lidt færre træningstimer, men med nye spændende træningspas. Mere om det senere.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar