mandag den 21. maj 2012


Hold da op hvor var det en vidunderlig smuk sommerdag i går! Man skal virkeligt være et skarn hvis man klager over det…. Og det er jeg vel så lidt. For pyh det var en lun omgang at løbe i København! Når der er så mange løbere samlet bliver man nemt grebet lidt af stemningen, så jeg kom med et friskt bud på sluttiden og lagde mig bag fartholderne der skulle føre os i mål i 3 t og 20 min. Der gik dog ikke mange kilometer før jeg mærkede varmens virkning. Jeg var dog godt med indtil ca. 30 km. Derefter tog jeg mig sammen, lyttede til kroppen og satte farten lidt ned. Jeg har jo som nævnt i det seneste indlæg lidt mange løb de næste par uger. Så hellere komme fint igennem, uden at der skal bruges for meget krudt på restitution bagefter. Heldigvis lod det til at der var mange der gjorde som jeg. Folk gik meget og brugte meget tid i depoterne. Desværre kom jeg også forbi nogen der havde negligeret kroppens signaler og derfor lå med drop og var helt væk. Det er det simpelthen ikke værd! På trods af at jeg nu skriver at jeg kom fint igennem må jeg sige at det nok var det fysisk hårdeste i min foreløbige løberkarriere, at komme igennem de sidste 12km. Grundet varmen fik jeg det dårligt når jeg prøvede at indtage noget af mit medbragte energi, så det blev kun til en gel i ny og næ, når jeg lige kunne overkomme det, og nogle salttabletter. Ellers stod den på frugt og vand i depoterne.
Billedet er taget efter ca 13 km, hvor jeg allerede er godt kogt. Bag mig løber min gode kollega Nicky der klarede sig flot igennem.

Dette rundet af med en solid forkølelse jeg har haft de sidste par dage gjorde altså turen til lidt af en udfordring! Men igennem kom jeg i 3.27 og det er jo fint. Jeg synes også lige jeg bør nævne den fantastiske tilskueropbakning der var i går. Det er altså næsten hele honoraret værd! 100.000 mennesker der bare giver den gas langs ruten og hepper hele vejen igennem. Det er virkeligt klasse! Den allerbedste af alle tilskuerne var min dejlige kone der for gud ved hvilken gang stillede op for at heppe på mig. Hun er støtter mig altid i disse fjollede projekter. Det sætter jeg uendeligt pris på, og det sætter virkeligt ting i perspektiv for mig.

I morgen står den på 1½times roligt løb og det glæder jeg mig til. Så kan jeg få arbejdet lidt af trætheden ud af benene og bare nyde en tur i skoven helt solo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar